BIKER Filip Polc za rok 2012

20.12.2012 10:39

 

Filip opäť potvrdil, že v mestských zjazdoch nemá na svete konkurenciu. Na súťaži Red Bull Descenco Del Condor v bolívijskom meste La Paz si vyjazdil prvé miesto.

Trať s názvom "zostup kondora" mala 2,2 kilometra a bývalý majster Európy a víťaz Slovenského pohára dosiahol čas 2:32,89 minúty. Celý zjazd začínal v meste El Alto vo výške 4085 metrov nad morom a končil v bolívijskej horskej metropole La Paz vo výške 3600 metrov nad morom.

Filip Polc: 
,,Trať v bolívskom La Paze bola super. O náročnosti trate ani netreba hovoriť. Mesto poskytuje pre bikerov mnoho prírodných tratí a v kombinácii so schodmi a skokmi, extrémnym klesaním bola trať nauveriteľne náročná. Niektorí lokálni jazdci sa vzdali a preteky sledovali iba ako diváci. Na celej trati som nabral obrovskú rýchlosť a z neustálych úderov sa mi poriadne triasla hlava. S tréningom sme začali v piatok a v prvej jazde som vyčistil skoro všetky schody a skoky. Každú jazdu som išiel na hranici možností. Veľmi som si úžival mestskú trať a snažil som sa dostať do cieľa stále rýchlejšie. Posledná tréningová jazda bola meraná a vyhral som ju s 9-sekundovým náskokom. Po vynikajúcom dni som teda mohol myslieť na sobotňajšie preteky. Jedna jazda na rozohriatie a potom kvalifikácia. Bolo ťažké ísť každú jazdu čisto. Kvalifikáciu som vyhral časom 2:35 min a postúpil som do finále. Brzdy nefungovali tak ako by mali a preto som mal pred štartom malé obavy. Vedel som, že som rýchly a viem skočiť všetky skoky, ale v spodnej časti som cítil, že brzdy nebrzdia dostatočne a doslova lietam na nespevnenom štrkovom povrchu. Bol som veľmi rád, keď som uvidel cieľový oblúk. Ukrojil som ešte 3 sekundy oproti kvalifikácii a časom 2:32 som zvíťazil s náskokom 14 sekúnd pred Wendem s Bolívie a Gonovom z Chile."

www.RedBull.sk

                         Filip Polc                                                  Filip v Kolumbií